tisdag 12 januari 2010

Mitt och Stina Lises äventyr på Akuten......

Nu så ska jag, på Stina Lises begäran berätta om vårt äventyr idag......
Allt började med att Stina Lise trillade på en isfläck utanför konsum.
Då skrattade vi åt det. Men när vi kom till skolan så började hon få jätteont i handleden!
Så vi gick till skolsyster. Skolsyster sa att vi måste genast till akuten. Hon ringde till en läkare som skicka remiss till röntgen. Sedan gick vi till vaktmästaren som skjutsade upp oss till akuten.

Väl där så var det lite knepigt att hitta till röntgen, men det gick till slut!
Jag uppgav Stina Lises personnummer medmera blablabla....
Sköterskan sa att vi fick vänta för remissen hade inte kommit.
Vi satte oss och börja prata en massa så att Stina Lise slapp tänka på att det gjorde ont.

Någon timma senare......

Vi gick fram till receptionen så att Stina Lise fick ringa till sin mamma.
Jag passade på att prata med sköterskan som sa att  remissen nyss hade kommit.
När hon pratat färdigt i telefonen så gick vi tillbaka till väntrummet och snart därpå så kom en söterska och ropade upp Stina Lise.

Senare....

Stina Lise kommer tillbaka. Vi får vänta en stund. Min mamma kommer för hon skulle skjutsa tillbaka mig till skolan senare. Därefter kommer det en ny sköterska som ger oss ett kuvert som ska ges till folket i receptionen på själva akuten delen (eller vad man ska kalla det)
Vi går dit, uppger persondata.. blablabla...
Stina Lise sätter sig i en rullstol så hon slipper gå, då det gör ont när hon sätter ner fötterna i golvet.
Stina Lises mamma ringde och sa att hon var i stan.
Mamma åkte och hämtade henne.
När de kommit tillbaka så slutar mitt "äventyr" men Stina Lises fortsätter.....

Det hela slutar med att hon får vänta i flera timmar på läkare som sedan bertättar att handleden är bruten. Det blev alltså gips för stackars Stina Lise :(

Här kommer bilder som jag lovat att lägga upp!
Den till höger syns inte så bra, eftersom det är konstig vinkel.


2 kommentarer:

  1. aboo vilken skillnad på höger och vänster :O men hon bra om nårra veckor :D:D:D <33

    SvaraRadera
  2. nee usch stackars Stina lise ;'( <33

    (glöm inte kolla min hemsida, sponsra mig gärna ?) :D <33

    SvaraRadera